TICKEN is lid van de NRTO, de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding

TICKEN, de snelste online typecursus en het NRTO-keurmerk

TICKEN en het NRTO-keurmerk

TICKEN is een private onderwijsinstelling en lid van de NRTO, de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding. NRTO is de brancheorganisatie voor private onderwijsinstellingen, opleidings- en trainingsbureaus. Bekijk de korte video (48 s) over de NRTO.
Leden van de NRTO bieden branche- en functiegerichte opleidingen, taalopleidingen en vaardigheidstrainingen aan. Daarnaast bieden leden van de NRTO overheidserkende opleidingen aan binnen het voortgezet onderwijs (VO), het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en het hoger onderwijs (HO).

NRTO: acht kwaliteitseisen

De NRTO en zijn leden staan voor kwaliteit. Die kwaliteit worden op basis van acht kwaliteitseisen geborgd. Een onderwijsaanbieder met het NRTO-keurmerk wordt hierop periodiek getoetst door een onafhankelijke, externe certificerende instelling.

Er zijn acht NRTO kwaliteitseisen: 1 transparantie over producten en diensten, 2 helderheid over leeruitkomsten 3 nakomen gemaakte afspraken 4 meting van klanttevredenheid 5 deskundigheid docenten, trainers en adviseurs 6 investering in de deskundigheid van personeel 7

NRTO gedragscode

Als lid van NRTO conformeert TICKEN zich aan beide NRTO-gedragscodes. Er zijn twee soorten gedragscodes die wij hanteren: een voor de consumentenmarkt en een voor de zakelijke markt (B2B).
De beginselen in deze gedragscode zijn:

  1. Zorgvuldigheidsbeginsel
  2. Rechtszekerheidsbeginsel
  3. Redelijkheidsbeginsel
  4. Betrouwbaarheidsbeginsel
  5. Kenbaarheidsbeginsel

Alleen dié onderwijs-, opleidings- en trainingsaanbieders die voldoen aan de eisen van de gedragscode NRTO en deze gedragscode onderschrijven kunnen lid van de NRTO worden.

B2B NRTO algemene voorwaarden

TICKEN hanteert voor zakeliijke afnemers zoals scholen, bedrijven en (overheids)instellingen, de NRTO algemene voorwaarden voor zakelijke afnemers.

NRTO-klachtenprocedure

Heb je een klacht? Wij waarderen het als je ons de kans geeft om jouw klacht op te lossen.
Laat het ons weten via ons contactformulier. Je ontvangt een kopie van jouw bericht en binnen één werkdag een inhoudelijke reactie van TICKEN.

Ben je niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht door de TICKEN klantenservice, dan kun je gebruik maken van de NRTO-klachtenprocedure. Wij hebben dat nog nooit meegemaakt, maar voor het geval dat, laat het ons weten. Conform de NTRO-klachtenprocedure wordt jouw klacht voorgelegd aan de directie van TICKEN en vertrouwelijk behandeld. De ontvangst van jouw klacht wordt binnen een werkdag bevestigd. De directie verstrekt aan de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht waarover de directie beschikt.
Binnen ten hoogste twee weken na ontvangst van de klacht stelt de directie jou (de klager) in de gelegenheid om jouw klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en aan jouw gezonden.
Binnen twee weken na het horen neemt de directie een beslissing naar aanleiding van de klacht. De beslissing wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld en omvat tenminste de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.

Toch niet tevreden over de afhandeling van de klacht? Er kan pas beroep op de Geschillencommissie worden gedaan als de interne klachtenprocedure bij de aanbieder (TICKEN) is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid. Bij de behandeling van een geschil door de onafhankelijke Geschillencommissie staan de Algemene Voorwaarden van het desbetreffende lid van de NRTO en de Gedragscode van de NRTO bij de uitspraak centraal.

De Gechillencommissie

De Geschillencommissie is ingesteld om in geval van een geschil tussen de deelnemer en aanbieder een uitspraak te doen die bindend is voor beide partijen.

Ben je een consument en vind je dat TICKEN jouw klacht niet correct heeft afgehandeld, dan kun je je wenden tot de onafhankelijke Geschillencommissie Particulier Onderwijs, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, telefoonnummer: 070 - 3105310, www.degeschillencommissie.nl.
Link naar geschillencommissie https://www.nrto.nl/kwaliteit/geschillencommissie.

De Geschillencommissie verzamelt standpunten van jou en de andere partijen.
Er volgt een bindend advies/uitspraak in de vorm van mediation of onderlinge oplossing.

De Geschillencommissie neemt je mee op hoofdlijnen, geeft een tijdsindicatie en informeert je over de kosten die het proces voor jou met zich meebrengt.
Men rekent kosten voor het behandelen van jouw klacht: klachtengeld. Als de commissie beslist dat je gelijk hebt, krijg je het klachtengeld terug van de aanbieder. Als je gedeeltelijk gelijk krijgt, bepaalt de commissie in de uitspraak hoeveel je van het klachtengeld terugkrijgt van de andere partij.
Genoemde doorlooptijden in de onderstaande infographic zijn gemiddelden.

Infographic van de tijdlijn die de Geschillencommisie gemiddeld hanteert: 1. registeren 1 week 2. inname gemiddled acht weken, 3. behandelen gemiddeld acht weken 4. besluiten gemiddeld tien weken 5. afhandelen vier weken.